Pardubice - Modernizace železničního uzlu Pardubice zahrnuje také kompletní přestavbu železničního mostu u pardubického Parama. Snesení staré nosné konstrukce proběhlo v noci o víkendu.
Cíli modernizace celého železničního uzlu Pardubice jsou zejména zvýšení tratové rychlosti při průjezdu uzlem až na 160 km/h, výstavba nového ostrovního nástupiště, modernizace stávajících nástupišť včetně zajištění nových bezbariérových přístupů, vybudování nové přístupové lávky přes železniční stanici a zlepšení podmínek pro průjezd nákladních vlaků o délce 740 metrů.
Mezi stanicemi Pardubice-Rosice nad Labem a Stéblová se v rámci pokračování modernizace železnice z Pardubic do Hradce Králové opraví stávající kolej a vybuduje druhá, rychlost vlaku se zvýší na 160 km/h. Ve stanici Pardubice-Rosice nad Labem bude vybudováno jedno vnější a jazykové nástupiště a jedno ostrovní nástupiště přístupné podchodem. Rekonstrukcí projde zastávka Pardubice-Semtín a vybuduje se nová zastávka Stéblová obec, která zkrátí docházkovou vzdálenost na vlak. V rámci stavby bude rekonstruován a zdvoukolejněn most přes Labe v Pardubicích.
Stavební práce jsou plánovány do konce roku 2023.
Dopady na provoz vlaku
Od 6. dubna 2021 platí změna jízdního řádu, která výrazně redukuje počet dálkových vlaků v úseku Kolín – Pardubice – Brno. Většina dálkových vlaků mezi Prahou a Brnem jezdí odklonem přes Havlíčkův Brod. Opatření se nebude týkat linky R19 (Praha – Choceň – Svitavy – Brno) a vybraných ranních a večerních spojů, které zajistí dopravní obslužnost menších měst na trase přes Českou Třebovou. Dálkové vlaky směr Praha – Olomouc pojedou v upravených časových polohách. Některé spoje linek Ex2 (Praha – Vsetín – Žilina) a R18 (Praha – Luhačovice) pojedou v úseku Praha – Česká Třebová vzájemně spojeny. Po dobu půlroční výluky mezi Pardubicemi hl. n., Pardubicemi-Rosicemi nad Labem a Medlešicemi budou všechny vlaky nahrazeny autobusy.